在單一色調的單身生活的週末午後,
例行公事在Fnac閒逛雜誌和音樂,
信步走到影音區時,
吸引我欲離開的腳步……

超大電視螢幕正在播放美國樂團The Calling唱著:
“I’ll Go Wherever You Will Go”
好熟悉的字句呀!

曾經出現在你傳給我的手機簡訊中,
在The Calling的專輯翻譯是「戀上妳,跟隨妳」、
在我的愛情語言是「愛上你,跟隨你到天涯海角」
在你的愛情字典是什麼呢?

The Calling 繼續唱著:
“If I could turn back time
I'll go wherever you will go
If I could make you mine
I'll go wherever you will go “

如果我有魔法將時間倒轉,
我會拋棄矜持和世俗眼光,
“Runaway with my heart
Runaway with my hope
Runaway with my love “

And then…… can we just like the lyrics written?

“My life and love might still go on
In your heart and your mind
I'll stay with you for all of time “

arrow
arrow
    全站熱搜

    時尚旅人FanFan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()